הסיפור שלא סופר • ה'קמחא דפסחא' ההמונית והחוב ל'גלאט עוף'

ארי וידר No Comments on הסיפור שלא סופר • ה'קמחא דפסחא' ההמונית והחוב ל'גלאט עוף'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רחוב שמואל הנביא בואכה רחוב שבטי ישראל סגור לתנועת כלי רכב כבר ממוצאי שבת האחרונה. משאיות מגיעות לרחוב המרכזי ופורקות טונות של סחורה לקראת חלוקת הקמחא דפסחא הפרונטאלית הגדולה בישראל.

היום (שלישי) צפויים כעשרת אלפים משפחות מירושלים ובית שמש להגיע למתחם חלוקת הקמחא דפסחא של ארגון עונג שבת ויו"ט בראשות העסקן הירושלמי אפרים שטרן, ולקבל לידיהם סל מצרכים מלא לחג הפסח.

מה שלא יודעים רבבת המשפחות הוא כי מאחורי הקלעים התנהלו מאמצים קדחתניים על מנת שעשרות טונות בשר בקר יוכלו להגיע לידיהם של הנצרכים.

מפעל גלאט עוף שבכשרות העדה החרדית סיפק במשך שנים רבות את בשר הבקר לארגון עונג שבת ויו"ט אלא שבשנה שעברה נוצרו חילוקי דעת כלכליים בין ארגון החסד לבין הנהלת גלאט עוף בשל חוב בן למעלה ממיליון שקלים – דבר אשר הביא לסיום שיתוף הפעולה בין הצדדים, ובארגון נאלצו לערוך שחיטה עצמאית.

לאחר שבארגון הבינו כי השנה שחיטה עצמאית בסדר גודל עצום שכזה – לא תצליח לספק את הסחורה המבוקשת, ובשל החוב הגדול לגלאט עוף נוצר חשש אמיתי שהשנה ייאלצו אלפי המשפחות לוותר על מנת בשר הבקר שמהם נהנו כל שנה בחג הפסח.

אלא, שהשבוע הצליחו בארגון החסד להתגבר על המכשולים הכלכליים וסיכמו על שיתוף פעולה מחודש עם גלאט עוף, וכך יוכלו הנצרכים לזכות לבשר בקר.

מלבד זאת יחולקו מחר על ידי הארגון 50,000 בקבוקי מיץ ענבים שיוצרו בארה"ב במיוחד עבור הארגון ויישאו את תווית הארגון, למעלה ממיליון ביצים, וכ-600 טון ירקות ופירות. בנוסף יקבלו הנצרכים תמורת סכום סמלי במיוחד מצות עבודת יד.

החלוקה נערכת באמצעות כרטיסים שחולקו מבעוד מועד לכעשרת אלפים משפחות. הנצרכים מגיעים עם עגלה וזוכים לסיוע מדייל צמוד שמלווה אותם לאורך כל ה"מסע" שעובר דרך הדוכנים השונים במתחם חלוקת הקמחא דפסחא.

עם זאת יש מי שמוחה על חלוקת הענק ברחובה של עיר וטוענים כי מכובד יותר היה לחלק לאותם עשרת אלפים נצרכים את צרכי החג באמצעות תווים שיועברו לידיהם.



0 תגובות